Årets första korrevecka redovisad

Förra veckan vecka 2 hade vi den fjärde omgången i vinterkorren. Veckans utropstecken var Johannes med sin historiska båge. Sedan var det kul att Ester sköt sin första korre.

Juniorer

Mirre sköt denna vecka 113 poäng i BU16W och i samma klass sköt Ester sin första korreomgång där det blev hela 188 poäng. Tim befäste sin andraplats i totalen för RU21M med 283 poäng.

Longbow div 2

Juluppehållet var lyckosamt. Denna omgång hade longbowlaget det bästa resultatet av alla lag i divisionen vilket då naturligtvis även innebar en seger mot Tyresö BS med 756-696. Gunnar sköt 258 poäng medan både Anneli och Johannes fick 249 poäng. Johannes resultat är särskilt anmärkningsvärt och roligt då det är ett tangerat personbästa och högt över tidigare resultat.

Barebow div 2

Det blev 717-741 för barebowlaget i matchen mot BSK Sturarna. Blair fick ihop 255 poäng, Anneli 247 och Andrej hängde med på 215 poäng vilket var roligt.

Recurve div 2

Karlstad mötte Timrå AIF och vann övertygande med 815-765. Tim var bäst med 283 poäng. Sedan hade Henrik 281 och Blair kom med med 251 ”barebowpoäng”. Laget ligger med detta på en fin andraplats i divisionen.