Inomhus

Vår lokal under vintersäsongen är Karlbergsskolans gamla gymnastiksal (Tingvallagymnasiet Eken). Entrén är från Västra Kanalgatan vid Pråmkanalen. Denna lokal delar vi med andra, och kan därför inte träna vilka tider som helst.

Adressen är Karlbergsgatan 2A, 65224 Karlstad. Ta buss till Stora torget, sedan promenad 600 meter.

Inomhuslokalen är en gammal gymnastiksal som klubben har god tillgång till
Entrén till lokalen är i husvinkeln till höger på bilden. Slussvaktens gröna förskola ligger framför entrén.

Utomhus

Sommartid från slutet av april till mitten av september tränar vi ute på Långenäs, som vi själva förfogar över. Förutom tavelskytte upp till 90 meter finns både en fält-, en 3D- och en jaktslinga i skogen.

Adressen hit till vår utebana är Långenäsvägen 303, 65592 Karlstad. Ta busslinje 1. Campus / Hållplats Duettgatan, sedan promenad 900 meter.

Långenäs bågskytteanläggning
Klubbstugan med skjuttak, Närmast står träningsbuttarna för nya skyttar