2021. KM Fält

2021-08-31) Det blev en riktig kalaskväll på Långenäs där vi både hade fältskyttar och 70-årsfirande med hedersmedlemmarna Lars och Tommy på plats. Fältklubbmästare blev Niklas och Henrik

De 31 augusti fyllde klubben 70 år vilket vi firade på Långenäs med hamburgare, kakor och tårta.

f
u

Tårtan var också ett grattis till vår JSM-deltagare och dubble guldmedaljör Tim. Det blev ett välbesökt jubileum där Vi hade glädjen att flera från det äldre gardet var på plats.

De som var med på 80-talet:Mattias, Bosse, Lars, Tommy, Britta och Jerry

En extra krydda var att våra hedersmedlemmar storskytten Tommy Persson och Lars ”Labo” Borenius som skänkte hela sitt 3D-lager till klubben när han la ner sin bågskyttebutik.

h

Hedersmedlemmarna Lars och Tommy

KM

Sedan hade vi ett Fält-KM som 10 skyttar valde att delta i. Det var den omärkta banan från Fält-DM som återanvändes. Det var två skyttar som stack ut i toppen och landade på exakt samma slutpoäng när handikappsystemet räknat fram slutresultatet. Det var Niklas och Henrik som uppnådde hela 196 poäng. Dagens uppstickare var Susanne som sköt sin första tävling i barebows 50-klass och det gav en delad fjärdeplats med Tim på 178 poäng.

Klubbmästarna Niklas och Henrik

tabell

Slutresultat med skjutna poäng och handikappresultat