Medlemsansökan

Det är roligt att skjuta pilbåge. Hoppas du också ska tycka det.

Som medlem får du möjlighet att både träna i klubbens lokaler och på uteanläggningen på Långenäs. Nybörjare får låna utrustning utan kostnad. Dessutom får du naturligtvis hjälp och tips av instruktörer och klubbkamrater. Information från styrelsen som exempelvis mötesprotokoll skickas löpande ut till betalande medlemmar via mejl.

Alla får prova på tre gånger utan att betala. Om du vill få en bild av vad vi ägnar oss åt innan du bestämmer dig så titta gärna på vårt bildspel ”Bildminnen”

Gör din medlemsansökan här

Medlemsansökan: länk till formulär

När formuläret är ifyllt betalas medlemsavgiften in. Om man vill ha ett familjemedlemskap gör samtliga familjemedlemmar en varsin ansökan.

Om det uppstår problem med denna medlemsansökan eller betalningen av avgiften med Swish: 123-5276571 eller via plusgiro: 899 86-4 ber vi dig att kontakta vår kassör direkt. Samma sak gäller om du har skyddad identitet eller utländskt personnummer.

Medlemsavgifter 2024:

• Ungdom/junior, upp till 20 år: 400 kronor
  • Universitetsstuderande, upp till 25 år: 400 kr
  • Senior, mellan 21-64 år: 600 kr
  • Äldre, från och med 65 år: 400 kr
  • Familj: 1000 kr (om fler i familjen vill vara med). Alla som ingår i familjen måste här göra en separat ansökan så att vi vet vilka som ingår i familjen.

För nya medlemmar under sista kvartalet på kalenderåret (från 1 oktober) betalar man bara 25% av avgiften, dvs junior 100 kr samt senior 150 kr.

I den individuella medlemsavgiften ingår en träningsavgift med 75% (450 kr för vuxna) som alla måste betala även om man inte tränar. I de fall någon vuxen vill söka friskvårdsbidrag är det denna summa som ska anges. Man gör då två separata inbetalningar, en på 150 kr och en på 450 kr.

Vuxna som vill tävla på nationellt sanktionerade tävlingar betalar dessutom en A-licensavgift. Läs mer om licenser under sidan Tävling. B- och C-Licens för ungdomar upp till 20 år står klubben för.

Även skyttar från andra klubbar är välkomna som medlemmar, men det finns ingen rabatt för den som redan är medlem i annan klubb. Alla som skjuter på klubbens anläggningar betalar full medlemsavgift. Eventuell tävlingslicens betalas dock bara till den klubb man tävlar för.

Välkommen till Karlstads Bågskytteklubb!