Steg 1, nybörjarträning

På torsdagar har vi ”prova på” mellan 18.00-19.30 för ungdomar och vuxna som är nybörjare. Eftersom bågarna är stora och det finns viktiga regler att förhålla sig till är åldersgränsen för nybörjare satt till 10 år.

Utrustning finns att låna. Det är gratis att prova på. Efter 3 gånger löses medlemskap om du vill fortsätta i klubben.

Vi vill räcka till för alla som tränar. Om det är första gången vill vi därför helst att du kontaktar klubbens träningsansvarige Kevin innan du kommer på telefonnummer 070-3606928. Vi behöver nämligen ibland säkerställa att det inte blir för många som kommer på samma gång.

När du känner dig trygg med bågskyttet och klarar dig själv med att hitta rätt båge och pilar vill vi att du tar steget till onsdagarnas fortsättningsträning, Steg 2, mellan 18.00-19.30.

Vi finns inomhus på Karlbergsskolan och utomhus på Långenäs.

Vi är i Karlbergsskolan mellan september och april med undantag för julhelgen för att sedan flytta till uteanläggningen på Långenäsvägen 303. Under juli och halva augusti har vi sommaruppehåll. Titta i vår Kalender så får du veta mer exakt när vi tränar.

För den intresserade har vi även gjort en lite startbroschyr om bågskytte och klubben som kan vara intressant.

Välkommen!