Trissen 2/5, en klubbtävling med handikappsystem för alla

Karlbergsgatan 2A, Karlstad, 65224

Event Type

Karta Otillgänglig

I Karlstad har vi även en lekfull klubbtävling med handikapp, kallad Trissen för alla medlemmar oavsett hur bra man skjuter. Inga klasser finns, bara ens skjutresultat, där man skjuter 30 pilar var under 5 gemensamma tillfällen. Handikappet ändras varje vecka utifrån vad man sköt veckan innan. Det första ingångsvärdet för deltävling 1 ska vara ett snitt för skyttens normalresultat vilket är lätt för de som tävlingsskjuter. För nya skyttar utan tävlingsresultat får de skjuta några serier inklusive uppvärmningen som man räknar upp till 30 pilar. Handikappet är 88 procent av mellanskillnaden mellan 300 och ingångsvärdet. Detta är skyttens handikappstillägg ( dock max 132 poäng) som läggs till den första serien. Allt eftersom skyttarna närmar sig 30 pilar kommer resultaten att närma sig varandra. Det faktiska skjutresultatet blir ingångsvärde för skyttens nästa deltävling. Man måste ha skjutit tre deltävlingar för att vara med i slutsammanställningen. Vinnaren för varje deltävling får en trisslott. Totalsegraren får tre trisslotter, totaltvåan två och totaltrean en trisslott.

Vi ses i klubblokalen