2020. KM Skog

Coronavstånd

2020-08-23) Årets klubbmästare i skogsskytte blev Henrik som med jämnbra skytte nådde längst. Jerry och Dan delade på bästa-resultaten i de tre olika deltävlingarna fält, jakt och 3D

Det blev en fin uppslutning på Skogs-KM som denna gång var en kombination mellan fält, jakt och 3D med sex mål per disciplin. Upplägget var mycket uppskattat och något som kan bli en tradition.

Vi hade 14 positiva skyttar på plats med möjlighet att skjuta valfritt antal mål och på valfria avstånd. Tio skyttar sköt sina ordinarie tävlingsklasser och ingick därmed i totaltävlingen om att bli klubbmästare.

resultat

Resultaten räknades om till jämförbara handikappresulat via vår eget handikappsystem och när allt summerats hade vi Henrik som en värdig vinnare på 336 poäng. Han höll en jämnhög nivå vilket var rätt melodi för dagen. Bästa fältskytt blev Jerry med 103 poäng. Han blev även bästa jaktskytt med 120 poäng. På 3D-banan var det Dan som levererade det bästa resultatet på 127 poäng.

Ett särskilt tack till Annette och erik som fixade korvgrillningen  exemplariskt så att alla mådde bra och det var även roligt att Britta och Bosse kom, tyvätrr lite sent för att vara med i tävlingen. Men nästa år är de med

vinnare
Dan, Henrik och Jerry med Robin