Anneli prisad av kommunen

Under onsdagskvällen den 5 juni påbörjade kommunen nationaldagsfirandet på Sandgrund med lite olika framträdanden. Ett av dessa var att uppmärksamma det gångna årets svenska mästare i specialidrotter och då hade vi för första gången en mästare på scenen, nämligen Anneli som vann barebowklassen på 3D-SM i Arvika 2023. Hon vann sedan även inomhus-SM i longbow nu i mars.

• Daglig verksamhet sjöng och showade innan SM-guldmedaljörerna intog scenen.

Det blev en fin försommarkväll, men vindarna var lite kyliga. Guldmedaljörerna ställde upp sig på Sandgrunds stora scenen. Kultur- och fritidsnämndens ordförande Robert Halvarsson gratulerade och intervjuade alla vinnare. Anneli fick frågan vad hon gillade bäst och svaret blev skogsskytte. Från klubben hade Kevin tagit med sig Blair och Gunnar och så kom Lars på cykel för att fira Anneli. Även Susanne dök upp och grattade. Anneli anslöt till klubbkamraterna efter sitt framträdande och det blev en fin stund i gräset på filten som Kevin tagit med sig. Det blev även en god alkoholfri cider från Österlen samt salta pinnar och kex som Blair införskaffat.

En fin stund med klubbkompisar efteråt med cider och salta pinnar