Återstart på korreveckorna

resultat korren

Den fjärde omgången sköts förra veckan med två lagsegrar. Roligast var nog att Catharina gjorde en så fin comeback i recurvelaget.

Juniorer

Så här i början av året var det endast Tim och Noa som sköt korren. Tim sköt ånyo bra med 280 poäng och hänger på i toppen av RU21M. I LU21M sköt Noa en 154:poängare som han inte var helt nöjd med.

Barebow div 2

Barebowlaget lyckades inte besegra Angered utan förlorade med 671-715. Anneli var saknad och de som kom med i laget var Kevin med 227 poäng, Björn med 226 poäng och Magnus med 218.

Longbow div 2

Upplands Väsby stod för motståndet och det blev en seger med 729-676. Gunnar fick till en fin 255:a. Anneli sköt goda 242 poäng och Nalle sköt 232 poäng från sin första omgång i söndagens Värmlandsserie i Fagerås.

Recurve div 2

Denna gången var det Järnvägen som fick stryk med 821-812 i distriktsderbyt. Henrik levererade fantastiska 288 poäng. Tim sköt 280 poäng som sagt och sist men inte minst kom Catharina in med 253 poäng mot sina gamla klubbkompisar som gjorde att Jerry kunde avstå att skjuta. Långtidsvilan på flera år har bara gjort henne bättre verkar det som.