Bra uppslutning i Älvenäs

Det var perfekta förutsättningar i Älvenäs när Sommarserien drog igång med många skyttar på plats varav åtta från oss. För Karlstads del var det extra kul med så många nya på linjen. Kevin sköt inte själv denna gång utan var med som lagledare och stöd till alla nya skyttar som fick låna klubbens utrustning och så fick de en klubbtröja var att skjuta i.

Blair sköt riktigt bra i herrarnas Barebowklass BM med 289 poäng, men grämde sig lite efteråt för några pilar och tänkte att det skulle kunna ha varit bättre så nästa gång…

Anneli och Gunnar hade en jämn kamp i Longbows LW och LM med samma båge och efter halva tävlingen var det högklassiga serier. Efter pausen sjönk dock självförtroendet i takt med solnedgången. Totalt sett blev det ändå ett okej resultat med Anneli på 304 poäng och Gunnar på 307 poäng.

Fred var tillbaka i B60M efter stora hälsoproblem där det var tveksamt att han skulle orka, men det gick över förväntan med 257 poäng.

Emma sköt sin första tävling och fick ge sig på 30 meter med sin klubbåge i Barebow damer BW. Det blev 123 poäng med två tior och en positiv erfarenhet rikare. Viktigare var att dottern Bella sköt så fint i BU13W och landade på fina 209 poäng att ha med sig under de fortsatta serietävlingarna.

Agnes gjorde sin tävlingsdebut i BU13W på 20 meter och efter en lite nervös start gick det allt bättre. Det var ett gott humör ändå och med 103 poäng har hon en bra grund satt för nästa vecka. De tre bästa tävlingarna av fem räknas i sammandraget.

Även för Vincent var det första gången och med andan i halsen anlände han precis innan tävlingsstart i BU13M efter att pappa kört lite fel i stressen att hinna. Det blev en bra start ed 140 poäng att utgå från när vi kommer till Kil nästa onsdag.