DM och Anneli briljerade

Karlstads representanter på DM var Gunnar, Nalle, Henrik, Catharina, Tim, Anneli och Kevin

Resultatsida för DM den 26 februari 2023

Det var en välfylld Stråhall i Karlskoga under årets DM. Nästan som förr. I Longbow hade vi till och med två lag som tävlade, Järnvägen och Karlstad.

CD-skyttar på linjen: Anneli, Leif Lovén (Järnvägen), Nalle, Gunnar Persson (Järnvägen) Catharina etc..

I damernas Recurveklass (RW) var det två skyttar. Catharina kom tvåa efter att ha skjutit 470 poäng (231+239) vilket hon inte var helt nöjd med.

Herrarnas Recurveklass (RM) hade fyra skyttar och här vann Henrik på 550 poäng (273+277) efter att ha haft det lite stressigt under första omgången, men han avslutade starkt. Tim kom på en fin andraplats med 508 poäng (255+253).

Kevin var ensam om att försvara klubbens färger i Barebowklassen (BM). Han växlade mellan stundom riktigt bra skytte och sämre serier. Det blev till slut en åttondeplats med 444 poäng (227+217).

I Longbow (LM) hade vi tre skyttar. Anneli visade som enda dam att hon var starkast och slog till med en storseger i DM efter bra skytte rakt igenom. Det blev även ett makalöst distrikts- och klubbrekord på 528 poäng (264+264). Efter tvåan Eddy var det tight om tredjeplatsen där Nalle blev femma med 493 poäng (255+238) och Gunnar sexa med 490 poäng (238+252). Med dessa resultat vann Karlstad även lagguldet med hela 1511 poäng, nytt klubb- och distriktsrekord.

En fin Bingo blev det under en serie för Anneli som gjorde att hon ryckte ifrån i täten för att sedan vara ohotad
Anneli andas ut efter en fin avslutande 26-serie som gav 528 poäng
Prispallen i Longbowklassen med Anneli Brändén som etta, Eddy Andersson tvåa och Åke Svensson trea
Lagguldmedaljörerna Nalle, Anneli och Gunnar med ett präktigt rekord på 1511 poäng