Fem klubbskyttar i Karlskoga

Det tredje deltävlingen i Värmlandsserien av sex genomfördes under söndagen den 6 november. Tävlingen gick ganska fort då det fungerade med bara ett skjutlag.

På ungdomssidan var Arvid ensam från klubben och han fick ihop fina 447 poäng (226+221 poäng). Ett litet tapp från senaste tävlingen, men många fina serier.

På seniorsidan sköt Anneli riktigt bra i BED där hon landade på 495 poäng (243+252 poäng). Bägge omgångarna började och slutade hon på bästa sätt. Gunnar sköt jämt med Anneli om än i LEH. Endast en poäng skiljde mot Anneli då han fick 496 poäng (244+252 poäng). Detta var ett klart lyft från senast med bättre tryck i bågarmen, tyvärr dock inte alltid på seriernas sistapilar. Kevin hade en dag i BVH där han blandade och gav. Första omgången kom han inte riktigt upp med kroppen utan var lite hopsjunken. Det blev till slut 446 poäng (219+227 poäng). Henrik i REH hade också en dag då han inte fick ordning på bågtrycket utan han sökte och sökte. Första omgången blev ändå 277 poäng, medan andra ”bara” nådde 265 poäng, totalt 542 poäng. ”För många åttor” var kommentaren efteråt.