Fin andra sommarserie i Kil

När Sommarserien flyttade till Kil hade klubben 10 skyttar på plats under den fina sommarkvällen. Extra kul med så många fina ungdomar! För några var det första gången och det gick jättebra. Kevin bistod som senast med material och bra coachning.

I klassen BU13W hade vi tre tjejer på 20 meter. Agens sköt upp sig från förra veckan med 37 poäng och landade på 140 poäng. Det var en jämn kamp hela vägen med kompisen Nina som gjorde en härlig debut med 138 poäng. Bella sköt stabilt på samma nivå som senast och fick denna gång 206 poäng.

I LU16M hade vi Arvid med sin långbåge och det gick riktigt bra även om det inledningsvis var lite högerdragning på skotten. Med 256 poäng blev det nytt klubb- och distriktsrekord med 1 poäng som mycket väl kan förbättras nästa gång.

I seniorklassen LM hade vi tre långbågar på linjen då även Johannes kunde vara med denna gång. Trots några olyckliga pilar fick han ihop fina 287 poäng. Anneli och Gunnar samsades med Gunnars båge och efter förra veckan var fokus på att hålla hela vägen och det lyckades. Gunnar slutade på 320 och Anneli jobbade nästan ikapp med 319 poäng efter en fin 29:a i sista serien. Detta innebar klubb- och distriktsrekord för bägge två.

Vi hade även tre skyttar i Barebows seniorklasser BM och BW på 30 meter. Emma sköt upp sig rejält från förra gången med 48 poäng och slutade på 171 poäng där de fyra sista serierna var stabila kring 20 poäng. Även Blair sköt upp sig lite sedan förra veckan med 291 poäng. Lars var tillbaka på banan och gjorde en finfin återkomst med 273 poäng.