Fina prestationer på JSM

Vi hade fyra ungdomar under söndagens tavla och Tim sköt dessutom 3D och Fält dagarna innan. Två pallplatser blev det även av Arvid och Tim. Vackert väder hade de också!

Fredag, 3D

Tim var ensam från klubben under 3D-tävlingen och det gick riktigt bra på de 46 pilarna som ingick på en svår teknisk bana med många utmaningar. Med 361 poäng kom Tim tvåa i RJH, bara sex poäng bakom segraren.

Lördag, Fält

Även på Fältronden var Tim klubbens enda skytt. Här blev det en sjätteplats med 112+124 poäng i RJH på den omärkta och märkta banan vilket Tiom var nöjd med då det fanns utmaningar med bedömningar även denna dag.

Tim siktar in sig på de tre ”frimärkena” 20 cm stora

Söndag, Tavla

Under taveltävlingen på Bäcksjövallen i Östansjö hade vi fyra skyttar. Lisa och Liam tävlade med Barebow i den yngsta klassen, Knatte och Arvid i Cadettklassen 13-15 år med sin Longbow. Även Tim sköt naturligtvis och då i juniorernas Recurveklass.

Resultat

Lisa sköt i BKD och fick 257+253 poäng, totalt 510 poäng efter stabilt och bra skytte.

LIsa till höger i fint uppdrag

Liam sköt i BKH och fick 232+121 poäng, totalt 444 poäng efter en jämn och fin skjutning. Det innebar även att vi fick klubbrekord i klassen.

liam
Liam fokuserar
pokal
Liam och Lisa var nöjda pokalvinnare

Arvid sköt i LCH och började kvalskjutningen med fina 257+247 poäng, totalt 504 poäng vilket innebar rejäla ökningar av både klubb- och distriktsrekorden. Alexander Chiang från Stockholms BK var 152 poäng efter på de 30 meter som pojkarna sköt. Detta gjorde Arvid till storfavorit i finalskjutningen som han vann övertygande med 6-0 (20-8, 13-1 och 26-11)

Arvid med fin ankring i slutat av kvalifikationsronden
Guld till Arvid Schönberg!

Tim sköt i RJH och kvalskjutningen slutade med en finfin fjärdeplats bland de 11 skyttarna på 591 poäng (299+292) vilket innebar en höjning av Tims tidgare klubbrekord. I Finalskjutningens kvartsfinal var det spännande och jämnt mot femman i kvalet, Fredrik Burman från IF Karlsvik. Efter 4-4 sköt tyvärr Tim sin sämsta serie vilket innebar att Fredrik gick vidare till semifinalen med 6-4. En fin slutlig femteplats bev det ändå till slut för Tim.

tim
Tim siktar in sig på 122-tapeten 60 meter bort

Slutligen ett stort tack till skyttarnas föräldrar som gjorde tävlandet i Hallsberg möjligt!

buttvy
Bäcksjövallen i Östansjö