Finaldag för Värmlandsserien

Vi hade sex skyttar på plats i Stråhallen denna söndag då Värmlandsserien avslutades för säsongen. Det blev fint skytte överlag och nya rekord av Anneli som passerade 500-poängsgränsen.

I Longbow för damer Sköt Anneli sin andra serietävling och det gick riktigt bra. Efter en 250-omgång höll hon ihop det och avslutade med en 253-omgång vilket gav en härlig totalpoäng på 503 poäng. Det innebar ett nytt distrikts- och klubbrekord i damernas Longbowklass för damer. Gunnar som gick ifatt och låg nära Anneli tills på slutet fick 498 poäng. Nalle fick in skyttet ordentligt under andra omgången där han blev bäst av klubbens skyttar med 256 poäng med sitt blixtsnabba skytte. Totalt fick han 486 poäng. Kan bli ett bra lag till DM.

Kevin kämpade med orken och ryggen i Barebowklassen och höll samma nivå tävlingen igenom som slutade med 433 poäng.

Catharina var med för första gången på tre år och levererade fint skytte rakt igenom när passerade 550-strecket med råge då hon sköt 508 poäng (256+252). Henrik började bra med 2880 poäng för att sedan få 274 i andra omgången. Totalt blev det 554 poäng.

Resultatlista för söndagens tävling med alla starter

Totalresultat

Resultatlista Värmlandsserien 2022-2023

Nedan är resultatet för de skyttar som sköt minst tre tävlingar. De tre bästa resultaten räknades:

Barebow under 16 år) Arvid Schönberg vann på 1359 poäng

Barbow damer) Anneli Brändén vann på1497 poäng