Fint tillskott på 4:e Värmlandsserien

Den fjärde deltävlingen den 20 november i Värmlandsserien gick av stapeln i Fagerås. Klubben hade några nya ansikten på plats denna gång. Både Daniel och Jonas sköt sina första ronder och så hade vi Björn och Noa som gjorde årsdebut.

I Longbows 13-klass sköt Arvid Fina 450 poäng efter en bra förstaserie på 231 poäng. Det var en liten höjning sedan förra tävlingen. Ina sköt Barebow i 13-klassen och höjde sig med 5 poäng från sist och landade nu på 367 poäng efter jämnt och bra skytte. Noa sköt i Longbows juniorklass där han sköt precis jämnt med slutresultatet 258 poäng i sin årsdebut. Han var inte helt nöjd även om det blev en och annan tia.

Anneli sköt i Barebows elitklass och hade en riktigt lyckad dag, särskilt under första omgången som slutade på 263 poäng, 2 poäng bättre än hennes eget klubbrekord. Den andra rundan nådde 245 poäng och totalen 508 poäng var ett rejält årsbästa. Björn var på banan för första gången i år och han sköt riktigt jämt och bra. Det blev till slut 480 poäng.

Daniel gjorde sin första tävling efter en snabb utveckling på höstens träningar. Han sköt i klassen Traditional Elit och började med 178 poäng i första omgången för att höja sig med 10 poäng i andra vilket gav slutpoängen 360 poäng i debuten. Daniel var riktigt nöjd och tyckte det var roligt så det kommer att bli fler tävlingar framöver.

Vi hade tre långbågar på linjen i LEH. Glenn lyckades bäst och nådde precis sin ”skamgräns” på 500 poäng trots en avslutande retlig etta på sista pilen. Han var ändå nöjd och kände att han är på uppgång till forna tiders nivå. Gunnar började bra på uppvärmningen, men sedan blev det inte så många serier som gick enligt plan. Tack vare ett hyfsat mittparti blev det ändå 491 poäng, men han kunde glädjas åt en lysande bingo i andra omgången. Jonas gjorde likt Daniel sin första tävling och han fick inte riktigt till det som han önskat förrän i sista serien, men det blev ändå ett startresultat att utgå ifrån framöver med 334 poäng.

Dagens Longbow-bingo konkurrerade med compoundskyttarna