Korren avslutad med lagseger

Då var sommarkorren avslutad för denna gången i och med resultaten förra veckan. Utöver fina ungdomsresultat såg recurvelaget till att vinna division 2. Båda övriga lag kom trea.

Korreresultat

Juniorer

Vi har haft totalt åtta ungdomar som skjutit korren denna gång (Bella, Vincent, Charlie, Agnes, Nina, Anton, Arvid och Tim) vilket är mycket roligt. Den sista veckan sköt Tim sin bästa omgång med 346 poäng i RU21M. Slutligen gav det en tredjeplats. Även Charlie levererade en topprestation på 281 personrekordpoäng i BU13M. Tyvärr hade vi bara två registrerade omgångar där. Anton avslutade med 220 poäng i LU16M och Bella fick 194 poäng efter en del islag i BU13W. Totalt vann Arvid LU16M med Anton som tvåa även om han inte sköt den sista veckan. Samma sak gäller Vincent, Agnes (9:a) och Nina (11:a).

Longbow div 1

Långbågslaget kom på en slutlig tredjeplats efter att ha förlorat den sista matchen mot Kristianstad med 882-905. Gunnar sköt fina 318 poäng. Anneli 295 och Johannes sköt härliga 269 poäng. Värt att notera är att i Seniorbästalistan vann Anneli damklassen LW och Gunnar kom trea i LM.

Recurve div 2

GRATTIS! Det blev som sagt en slutseger för laget efter en vinst mot ett decimerat Järnvägslag med 991-296. Tim var bäst denna gång med höga 246. Henrik fick 241 och Blair hängde in 304 ”barebowpoäng”.

Barebow div 3

Barebowskytttarna kom till slut trea efeter en förlust mot Timrå med 879-987. Blair sköt bäst med 311 poäng. Anneli fick 293 och Kevin levererade en 275:a.