Korrevecka 1

Resultat korren

Äntligen är korren igång igen och den första omgången gick riktigt bra.

Ungdomar

På juniorsidan sköt Tim ett toppresultat med 273 poäng som blev omgångens högsta i RU21M. Ina var vår andra ungdom och hon sköt ett personbästa med fina 203 poäng i BU16W

barebow div 2

Barebowlaget förlorade tyvärr stort mot Upplands Väsby med 668-755. Anneli sköt bäst med 239 och var inte helt nöjd. En rolig överraskning var Marcos bidrag med fina 222 poäng och sedan hängde Kevin på med 207 poäng, en bra bit under hans normalresultat.

Longbow div 2

Det blev en lyckad laginsats denna första vecka för långbågarna med vinst mot Tyresö med 757-458 och vi hade många långbågsskyttar som sköt under tisdagen vilket med råge skulle räckt till ett lag till. Glenn sköt bäst med 257 poäng, Anneli levererade ett toppresultat med 250 poäng som nog även överraskade henne själv. Hon får låna en långbåge varje vecka om hon vill. Gunnar fick också 250 poäng efter ha hämtat upp ett rejält poängtapp från andra serien.

recurve div 2

Recurvelaget sköt en riktigt hög trippelpoäng som innebar seger mot Boden med 821-772 poäng vilket även var divisionens bästa poäng ihop med Järnvägen. Henrik sköt goda 277 poäng. Tim levererade som sagt tidigare finfina 273 poäng och sedan överraskade Jerry sig själv och andra med hela 271 poäng efter att ha flåsat Tim i nacken ända in till slutserien.