Korrevecka 3, nu juluppehåll

Korreresultat

Nu har resultaten kommit från förra veckan som var den sista innan årsskiftet. Sedan drar de fyra sista veckorna igång vecka 2.

Juniorer

Denna vecka var det bara Ina och Tim som sköt. Ina sköt fina 194 poäng i BU16W och ligger på en sjundeplats efter tre omgångar. De fyra bästa av sju räknas i slutresultatet. Tim delar ledningen i RU21M efter att ha skjutit 281 poäng. Noa sköt inte denna vecka.

Barebowlaget, div 2

Det blev en fin skalp mot Eskilstuna med 742-717 där vi hade tre bra resultat. Anneli sköt 252 poäng, Magnus 247 poäng och Kevin levererade 243 poäng. Detta var lagets första seger och man ligger nu på en sjätteplats i serien.

Longbowlaget, div 2

Mycket oväntat blev det en seger mot Södertäljes storskyttar med 701-519 poäng tack vare att motståndarna bara kom till start med två skyttar. Glenn sköt 249 poäng, Gunnar 248 poäng och Anneli tog sig in i laget i sista minuten med 204 poäng och passerade Daniel som var näst på tur. I tabellen ligger långbågarna på en fjärdeplats

Recurvelaget, div 2

Veckans match gick mot favoriten Umeå som vann med nästan 50 poäng, 846-798. Tim blev veckans bästis med 281 poäng, Henrik kämpade in 274 poäng och sedan kom Anders Våström som en glad överraskning in och tog den tredje lagplatsen med fina 243 poäng. I serien ligger laget på en fin tredjeplats.