Korrevecka 6 avslutad

Nu närmar sig korren sitt slut. Detta var den näst sista tävlingsveckan. Denna vecka hade vi extra många ungdomar i resultatlistan tack vare vår juniortävling på lördagen. bland seniorerna sköt Anneli ånyo ett toppresultat och i Seniorbästalistan är hon nu bästa dam av alla i långbågsklassen!

Juniorer

Tim sköt än en gång riktigt bra. Med 281 poäng har han säkrat andraplatsen i RU21M. Bella Alvåg fick med sitt resultat från Juniorsolstaträffens första omgång på 91 poäng i DU13W. Arvid fick 227, Anton 214 och Wilmer 178 poäng, alla i LU16M. Noa sköt 186 poäng under söndagen och har häng på tredjeplatsen i LU21M.

Barebow div 2

Det blev ännu en förlust. Denna vecka mot Fiskgjusen med 700-735 poäng. Alla skyttar sköt lite under sin förmåga. Anneli sköt 239 poäng, Kevin 233 och Lars 228 under Trissen på söndagen. Tyvärr ligger laget på divisionens sista plats inför slutrundan då Järnvägen står för motståndet.

Longbow div 2

Långbågarna tog en enkel seger med 750-0 då Luleå inte hade någon skytt till start. Anneli sköt fantastiska 266 poäng! Gunnar fick 246 och Nalles Trisskjutning nådde till 238 poäng. Laget ligger på en stabil andraplats som vid seger i sista omgången är säkrad.

Recurve div 2

Friskyttarna besegrade Karlstad med 813-797 vilket gjorde att Järnvägen gick om i tabellen så Karlstad är nu trea. Henrik och Tim sköt båda 281 poäng och Catharina fick 235 poäng.