Lars Borenius har lämnat oss

Vår hedersmedlem Lars Borenius har lämnat oss med saknad den 5 januari. Lars med familj kom till klubben 1981och tävlade i både barbow, fristil och senare compound. Det finns tävlingsresultat redan från trettondagspilen 1982, men han föredrog skogskyttet där han var väldigt aktiv.

Lars största gärning för klubben var kanske ändå på materialsidan. Under åttiotalets andra hälft började han en 18 års lång affärsidé med att sälja pilar i garaget hemma i Skåre där familjen bodde. Sedan flyttade firman till Ilanda där ”Labo Import” snart blev ledande i Sverige inom bågskyttematerial. Under tiden var han en även värdefull materialförvaltare för Karlstads BK och försåg klubben med utrustning och materialkunskap under många år. Verksamheten avvecklades sedan i december 2005. Lars skänkte då hela sitt lager med 3D-djur till klubben vilket gjorde det möjligt för klubben att arrangera stora 3D-tävlingar som Värmlandsvargen och inte minst två välbesökta 3D-SM, 2006 och 2012. På senare tid var det extra roligt att hedersmedlemmen Lars kom på klubbens 70-årsjubileum på Långenäs i augusti 2021 så att fler fick träffa honom.

Våra tankar finns hos barnen Robert och Maria med familjer samt Margareta. Begravning sker den 27 januari i Grava kyrka kl 14:00 med närvaro, blommor och gåva från klubben