Med på stora prova på-dagen

Under lördagen den 1 juni hade Parasport Värmland deras årliga stora prova på-dag mellan klockan 10-14 på och utanför Sundsta bad- och idrottshus. I år var vår klubb med igen efter att ha tagit uppehåll 2023. Kevin och Blair ansvarade för eventet tillsammans med Anneli, Bella och Mirre som ställde upp på ett jättefint sätt och tog hand om ungdomarna.

Det var vackert väder på Sundsta och vi hade vår station med riktning mot vattnet vilket gjorde att pilarna ibland for ner i vattnet, men då gick Mirre ut för att hämta dem.

Även deltagare från andra klubbar var intresserade av bågskyttet och efter stannade vi kvar för att låta fler prova.

Tjejer från Karlstads ridklubb ville också passa på att prova bågskytte med stöd av Bella och Mirre
,