SM i tavla gav ett klubbrons

Under helgen den 15-16 juli arrangerade Järnvägen SM i tavla på Östansjös fotbollsplan och det var toppkvalitet på allt, även det runt omkring själva tävlingen. Ett av de bästa SM-arrangemangen tyckte fler som varit med tidigare. Från Karlstad var det enbart Gunnar som var med denna gång och det i elitklassen Longbow Men (LM).

Gunnars långbåge placerad i det nykonstruerade bågstället som Nalle hjälpt till med att skapa

Resultat kvalifikationsronden

Resultat finaler

Lördagen bjöd på fint sommarväder och Gunnar sköt riktigt bra efter en försiktig start. Det blev till och med ett nytt klubbrekord med 580 poäng (287+293) där målsättningen att på de 40 metrarna snitta 8 poäng per pil klarades precis. Med detta resultat slutade Gunnar tvåa av de sex skyttar i klassen vilket innebar en direktplats till semifinalen på söndagen. Väl där blev det ett inget vidare skytte utan en förlust med 0-6 mot Mattias Höög från Timrå. Till bronsmatchen mot Järnvägens Leif Lovén var dock tekniken återställd och det blev nu 6-0 till Gunnar. Därmed fick klubben en lite oväntad bronsmedalj på SM. Mikael Fogelby från Stenbro vann rättvist guldfinalen.

Gunnar tar emot bronsmedaljen

Sammantaget blev det en lyckad utflykt till SM med bra skytte och en skön hotellövernattning i Örebro centrum samt god mat på restauranger med hustrun.

Den oväntade bronsmedaljen visas upp innan hemfärd