Sommarserie 4 avgjord i Kil

Vi hade än en gång en bra uppslutning med 10 skyttar på Sommarserien när den återvände till Lökeneskogen i Kil. Väderförhållandena var optimala så det blev en fin kväll.

Bella sköt fina 220 poäng i BU13W och var nöjd. Vincent sköt 106 poäng i BU13M vilket blev en sänkning från senast efter några olyckliga missar.

I BU16W sköt Agnes hela 236 poäng som var ett verkligt lyft från tidigare omgångar. I samma klass sköt Nina 191 poäng vilket innebar en stor förbättring för tredje tävlingen i rad. I LU16M hade Arvid en fin kväll som slutade med nytt distrikts- och klubbrekord på 265 poäng där han var uppe i höga148 poäng efter halva omgången.

Kevin och Fred kamperade ihop i B60M där Kevin drog det längsta strået med goda 315 poäng som kändes riktigt bra. Fred sköt 290 poäng som var en bra utveckling sedan sist.

I LM sköt Gunnar sin bästa tävling på 328 glada poäng vilket gav några klubb- och ett distriktsrekord i 60-klassen. Johannes fick till 250 poäng med sin engelska långbåge och var inte helt nöjd. Anneli sköt bra, men hade inte riktigt med samma fokus som tidigare och landade på 305 poäng.