Sommarserien avgjord

Den 8 juni sköts den sista av fem omgångar i sommarserien och vi hade 10 skyttar som skjutit vara fem har en 1:a framför namnet i resultatlistan. Tre distriktsrekord blev det också.

Slutresultat

Vi hade inte så många ungdomar med denna sommarserie, men på långbågssidan, 20 meter, levererade Arvid 481 poäng och Anton 239 i LCH, bägge på två omgångar. De tre bästa räknas för övrigt för de som sköt fler än tre omgångar. Arvid fick distriktsrekord och klubbrekord med 244 poäng för övrigt

På seniorsidan i LEH vann Gunnar på 934 poäng och Johannes 766. Gunnars resultat i Kil på 313 räkte till distrikts- och klubbrekord i M+V.

Fred sköt även han på 20 meter, men i BVH där han vann med 788 poäng.

I BED Vann Anneli på 901 poäng och hennes 310 från första omgången räkte till en höjning av distrikts. och klubbrekordet. MAlin fick 394 poäng.

I BEH kom Anslöt Björn efter att ha missat de första två omgångarna, men det räckte för att komma tvåa i klassen med 839 poäng efter omöjlige Åke Svensson från Fjädern. Kevin kom trea med 820 poäng.

Inna var ensam i klassen RMD och sköt 296 poäng där 119 poäng från ena omgången är klubbrekord.