Sommarserien avslutad

Avslutningen på Sommarserien skedde planenligt i Karlstad på nationaldagen den 6 juni och vädret var soligt, men vindarna var svala och nyckfulla. Det kom 21 skyttar till start där 5 distriktsklubbar var representerade. Tio av dessa var från Karlstad.

Det blev ett trevligt arrangemang där Henrik som tävlingsledare såg till att buttar, bedömningar och skjutledningen fungerade bra. I köket servade Marko deltagarna och han fick även hjälp av Patrik med korvgrillningen.

Vi hade som vanligt våra fem fina barebowtjejer på plats. Nina sköt 207 poäng med 3 tior. Agnes sköt lika bra som förra veckan med 259 poäng och fem tior. Emelie sköt med Anneli och det gav resultat då hon sköt personbästa med 268 poäng där elva skott var gula. Mirre sköt en 203:a med två tior och Bella som hon sköt med fick ihop 235 poäng.

På 20 meter turades även Anneli och Gunnar om med samma långbåge. Det gick inte lika bra som i Kil. Anneli sköt 289 poäng efter en lysande start. Gunnar sköt 298 poäng.

På 30 meter sköt våra vuxna barebowskyttar. Andrej fik till ett personbästa med 285 poäng efter riktigt stabilt skytte och 16 gula skott. Blair fick ihop 306 poäng med en bingo på femte serien och totalt 21 gula pilträffar. Emma var på plats igen och varierade serierna som stannade på 191 poäng. Kevin sköt riktigt bra och landade in 277 poäng.

Slutresultat Sommarserien 2024

Slutresultat efter fem omgångar

Klubben hade totalt 12 skyttar med på årets sommarserie. I BU16W hade vi fem skyttar. De tre bästa omgångarna räknades för slutresultatlistan. Bella vann på 780 poäng, Agnes kom tvåa, Emelie trea, Mirre fyra och Nina femma. I LW vann Anneli på 939 poäng. I LM vann Gunnar på 895 poäng med Johannes på en andraplats. Emma blev tvåa i BW. Blair blev tvåa i BM med 919 poäng. Kevin kom trea och Andrej fyra.

Som avslutning i Karlstad prisades slutvinnarna som var på plats med pokaler. Bella var en av dessa.

Vi passade även på att ta en bild på alla ungdomar på plats under Kevins samordning.