Tävlingshelg för tre skyttar

Denna helg den 4-5 mars hade vi tävlande bägge dagarna.

Stängasläppet

Henrik sköt under lördagen Stängasläppet i Skövde där 28 skyttar deltog. Han sköt 546 poäng (272+274) och det var trångt på skjutlinjen. Henrik var ganska nöjd med skyttet.

Resultatsida Stängasläppet

Stora Rallarträffen

I Hallsberg hade vi Tim, Catharina och Henrik på plats. Totalt fyra skyttar sköt Recurve. I grundomgången fick Catharina bäst resultat på 506 poäng. Tim sköt 501 poäng och Henrik sköt 497. Det var en kamp för honom då orken inte fanns att komma över klicken.

Resultat grundomgången

Efter grundomgången vidtog matchskjutningen och där kom Henrik upp i normal klass. Han vann först mot Tim i semifinalen med 6-0. Sedan vanns finalen med 7-1 mot Elias Rosenqvist från Friskyttarna som slog Catharina i sin semifinal. Catharina vann sedan bronsmatchen över Tim med 6-2.

Resultat matchskjutning