Ungdomarna visade vägen

Söndagen den 22 oktober sköts den andra Värmlandsserien i Fagerås och Klubben hade 6 skyttar på plats samt Kevin som personlig tränare till Mirre som gjorde en fin tävlingsdebut. Arvid krossade samtidigt distriktsrekordet. Marko med dottern anslöt sedan som publik under tävlingen.

Mirre sköt som sagt sin första tävling och hon gjorde i BU16W med klubbens utrustning som Kevin tagit med. Framme i Fagerås fick hon veta av Kevin att det var den lilla 40-tapeten som gällde, något Mirre aldrig skjut på. Trots lite nerver levererade Mirre på sin högsta nivå och sköt fina 336 poäng (180+156) med sju fina nior. Kevin var lyrisk och Mirre var nöjd efteråt, redo för fler tävlingar.

Mirre med en fin serie nere till höger

Arvid höll till på ytterkanten i hallen i LU16M och kom snabbt in i ett vägvinnande skytte som skulle hålla hela vägen. Han höjde sig med 62 poäng från förra tävlingen till det nya distrikts- och klubbrekordet 513 poäng (259+254)! Därmed var det gamla rekordet slaget som Jacob Schüssleder hade från 2016 med hela 29 poäng. Efteråt var han lika cool som vanligt och riktigt nöjd eftersom det bara är ett par månader tills han går upp till nästa årsklass.

På seniorsidan hade vi först och främst tre barebowskyttar. Andrej sköt sin andra tävling och höjde sig med 28 härliga poäng till 373 poäng (196+177), men han var inte helt nöjd jämfört med träningarna och funderade på att byta till sin lite svagare båge nästa gång. Blair hade samtidigt en riktigt fin dag och var nära 500-gränsen med sina 498 poäng (253+245). Tyvärr hade han en lite svacka i början av andra omgången, men de sista serierna hämtade han tillbaka läget och gav sig själv chansen. Anneli däremot började försiktigt med 239 poäng där de gula poängen saknades, men under andra omgången gick hon upp och slog klubbrekord på halvronden med 266 poäng, tre mer än hennes tidigare rekord. Därmed passerade hon Blair under tävlingen och fick goda 505 poäng till slut. Gunnar sköt med sin Långbåge på butten bredvid och resultatet blev snarlikt det som skedde i Karlskoga. Det blev också samma slutpoäng 487 poäng (235+252) där andra omgången även bjöd på en fin bingo.

Plötsligt hände det att Gunnar fick tre 10:or