Ungdomsbowlingen blev lyckad!

Vårens avslutande utekväll för ungdomarna skedde den 28 maj med AW förlåt AS (”After School”) på O´Learys inne i Karlstad denna varma, sköna försommarkväll. Åtta förväntansfulla yngre medlemmar mötes upp.

Ungdomarna i klubben hade önskat en bowlingkväll och den ägde rum inne i källarvåningen på O´Learys i centrum av Karlstad. Malin höll i taktpinnen och vi alla 10, inkluderat ledare, delade på spel på 3 halkiga banor. Först letade vi upp varsitt par riktiga bowlingskor och sedan valde var och en vilket klot de ville ha.

Mycket glädje, skratt och skrik när käglorna faller och maskinerna visar på spärr eller strike. Mer glädje, ”high fives”, glada skrik och kramar utdelas – stämningen är hög. Servitören serverar uppfriskande dryck och smaskig snacks, vilket uppskattas av deltagarna. Ett härligt sätt att umgås utanför den vanliga bågskytteträningen.

En timme går fort när man har både roligt och trevligt! Vi skiljs åt och jag cyklar hem i det tunna sommarregnet. Det är skönt att ha genomfört en trevlig aktivitet i klubbens sköna anda!

Malin & Lasse