Vinterkorren avslutad med en lagetta!

Det blev en finfin lagseger i Recurve division 2 och Longbowlaget kom tvåa i sin division 2. Barebow kom sjua. Bland juniorerna kom även Tim på en andraplats i RU21M.

Resultat korren

Juniorer

Tim avlutade med 278 poäng i RU21M och han slutade på en fin andraplats med marginal ner till tredjeplatsen. I BU16W sköt varken Ester eller Mirre vilket gjorde att de bara kom upp i tre delresultat där de bästa fyra räknas. Bella sköt den sista omgången och fick 149 poäng, även hon med tre resultat i klassen. Övriga tre omgångar sköt hon i BU13W. Charlie sköt sin bästa omgång med 179 poäng i BU13W.

Barebow div 2

Karlstad förlorade även den sista veckan. Denna gången mot IF Ulvarna med 696-722. Anneli sköt fina 260 poäng. Blair sköt 230 poäng på en 3-spot och var inte nöjd. Andrej fick ihop 206 poäng. Totalt slutade barebowlaget på en sjunde plats av de åtta lagen. Järnvägens BF vann divisionen.

Longbow div 2

Långbågarna vann mot Kristianstads BK denna sista runda med 726-692. Anneli sköt på nytt fint med 262 poäng, Gunnar fick ihop 237 och Johannes 227 poäng. Sammantaget blev det en andraplats för laget fyra poäng efter Järnvägens BF som vann. Värt att notera är att Anneli inte bara blev bästa dam totalt i seniorbästalistan med 1061 poäng utan även fyra totalt bland alla långbågsskyttar!

Recurve div 2

Karlstads vann över Trollhättans BK med 841-826, vilket innebar att totalsegern i division 2 säkrades! Henrik sköt höga 288 poäng, Tim 278 och sedan hade vi vårt nya tillskott Zuzanna Baczyk som nyligen bosatt sig i Molkom. Hon sköt 275 poäng i samband med söndagstrissen.