Vinterserien avslutad

Den avslutande sjätte serieomgången avgjordes i Karlskoga under söndagen den 11 februari. Vi hade fem klubbskyttar på plats med blandat resultat. I totalen hade vi fyra klassegrar, Anneli (2), Arvid och Henrik.

Deltävling 6

I Barebow var Blair ensam från klubben. Efter en fin inskjutning så var det stolpe ut med linjerna under tävlingen. Lite besviken landade han på 471 poäng denna gång. Henrik sköt säkert i RM och fick 561 poäng. På Långbågssidan hade vi tre skyttar. Anneli sköt sin tredje tävling och sköt jättebra där hon fick 517 poäng. Gunnar hade det kämpigare med ett par tapetmissar som gav 467 poäng. Johannes sköt upp sig sedan sist och fick totalt 438 poäng där den andra omgången var riktigt stabil.

Totalt Värmlandsserien 2023-2024

Karlstad hade 8 skyttar som sköt minst 3 deltävlingar. Anneli dubblerade med tre var i Barebow och Longbow.

BU16W) Mirre, 3:a

BW) Anneli, 1:a