SM i At the Marks

Ännu en pallplats för Per med sin engelska långbåge då han kom trea på Saint Erik at the Marks i Stockholm.

Den gångna helgen arrangerade Sagittarie Holmia, Stockholms långbågsfänika det inofficiella SM:et för skyttar med engelska långbågar. Förutom föreningens egna medlemmar deltog två Karlstadsskyttar; Per Karlsson och Leif Carrfors.
Per intog sin vana trogen en plats på prispallen, i år på bronsnivå. På sina fyra starter har han därmed vunnit två gånger och kommit trea två.
Per samlade ihop 43 poäng från de tolv målen medan Leifs resultat blev 37 poäng vilket räckte till en sjätteplats.
Banan, som i år var förlagd till Lidingö, var trevlig och utslagsgivande och vädret perfekt. Gräset på ängarna hade dock växt sig i högsta laget vilket medförde en oro för att många pilar skulle försvinna men pilsvinnet blev mycket mindre än befarat.

Resultat, film och bilder finns på longbows.se

Leif Carrfors