Sommarserie 3 i Karlstad

Det blev en fin kväll på Långenäs med 17 skyttar på plats varav sju representerade Karlstad på ett fint sätt. Björns återkomst var extra kul och så provade vi matchskjutning på slutet.

Den tredje omgången ägde rum på Långenäs och till skillnad mot de tidigare två omgångarna sköts alla tolv serier i en rad med korv och fika efteråts. Avslutningsvis hade vi en matchskjutning med handikapp utifrån hur man skjutit sina första 30 pilar.

Ett särskilt tack till grillmäster Susanne!

36-pilsronden

Anton deltog för första gången och fick prova på 20 meter i LCH där det blev 125 poäng. Johannes sköt 244 poäng i LEH och var lite frustrerad över en del pilar. Även Gunnar hade hoppats på mer trots sina 310 poäng. Anneli sköt än en gång bra i BED med 304 poäng. Björns återkomst bådar gott för framtiden då det blev 261 poäng trots en knackig start. Inna höjde sitt personliga rekord, tillika klubbrekord i RMD till 107 poäng. Fred sköt BVH och lyfte sig med hela 62 poäng till fina 267 poäng.

Matchskjutningen

Under matchskjutningen sköt man med handikappstillägg utifrån hur det gått tidigare. Konceptet provades för första gången och det blev lyckat.

Casper Stöby, Kil, vann med 6-0 över Gunnar efter lysande skytte.

Emelie Olsson, Kli, vann en jämn match mot Johannes med 6-4 efter en perfekt avslutande serie med tre 9:or.

Bror Persson, Älvenäs, vann mot Anton med 6-2 efter att Anton varit givmild på slutet.

Björn tog segern över Anneli med 6-2 då han verkligen kom upp i nivå i tvekampen.

Daniel Strömberg, Kil, vann över pappa Jan med 6-4 i en jämn drabbning.

Leif Malm, Kil, knöt ihop säcken mot Eddy Andersson från Älvenäs med 7-3.